Blog Rasmi Maahad Tarbiyah Islamiyah Al Ansar (MTIAA)

KEDAI Buku Online Anda

Saudara-saudari juga dijemput untuk ke kedai buku DAMAI BOOK CAFE [sila klik]
*************************************************************************************************

WANG di hujung JARI anda!!!!!!!!!

Monday, May 11, 2009

Sehari bersama.......Konvensyen Berakhirnya Agenda Zionis


Sekitar jam 9am perkarangan PWTC semakin sesak dengan kenderaan awam termasuk bas-bas IPTA dan IPTS seluruh semenanjung. Setibanya di Dewan Merdeka, tempat duduk hampir 80% penuh. Itulah suasana awal yang menggambarkan sambutan terhadap konvensyen ini.

Di dalam dewan konvensyen telah pun bermula. Beraksi gagah 3 pembentang. Berikut dituliskan ringkasan (dituliskan hanya maklumat yang dianggap penting untuk diketengahkan)dari pembentangan.:

Dr Roslan Mohd Nor : Lulusan bidang kajian Jerusalem-Islam.

Dr Azzam Tamimi : Aktivis politik & ahli akademik Palestin. Direktor Institut Pemikiran Politik Islam (IIIT) London.

Dr Mohsen Soleh : Pengarah Al-Zaytouna Centre For Studies And Consultations di Beirut, Lebanon



1. Yahudi merupakan bangsa yang ditindas di Eropah. Bagi melepaskan beban negara-negara Eropah, maka tindakan untuk menempatkan mereka diambil. Beberapa negara dicadangkan; antaranya Uganda. Namun melalui Deklarasi Balfour, 2 November 1917; apabila British 'menghadiahkan' tanah Palestin terhadap Yahudi. Namun idea Zionis ini pada awalnya ditolak oleh bangsa yahudi sendiri. Tapi sebaliknya mereka dianggap 'murtad'.

2. Awal pagi 9 April 1948, komando Irgun & Stern Gang menyerang Deir Yassin, sebuah kampung yang didiami seramai 750 penduduk Palestin. Seramai 100 orang telah dibunuh termasuk golongan wanita dan kanak-kanak. Perkampungan ini telah diisytiharkan sebagai tanah Israel oleh PBB. Seterusnya 78% tanah Palestin dirampas, 531 perkampungan dimusnahkan.

3. Apa ada pada Palestin?
Palestin merupakan bumi yang dimuliakan (Surah Al Anbia). Bumi yang penuh dengan keberkatan; dimana Sayyidina Umar mewakafkan bumi Palestin untuk umat Islam. Dengan kemasukan tentera salib di Al Aqsa, 70 ribu umat Islam dibunuh.
Berikutan ini menyaksikan tanah Palestin menjadi medan JIHAD bagi umat Islam. Beberapa siri JIHAD yang berlaku, diantaranya dari Sallehuddin Al Ayubi dan Muhammad Al Fateh.
Sejarah membuktikan, sucinya Al Aqsa adalah sebagai MEDAN JIHAD bagi seluruh umat ISLAM. Maka wujud Intifadah I (1987 - 1993) dan Intifadah II (2000- ?).

4. Imam Mahdi
Kita perlu bekerja, bukan zaman retorik. Peristiwa tentera Thalut dan Jalut, membuktikan sedikit mampu menewaskan yang ramai.
Kehadiran Imam Mahdi bukan suatu yang perlu ditunggu. Sekiranya kita menunggu kita akan terus menyaksikan pembunuhan dan pencabulan hak Umat Islam di Palestin khususnya. Adakah kita sanggup melihat perkara ini tanpa terdetik dalam hati kita untuk berJIHAD. Maka akan matilah seruan JIHAD dalam hati setiap umat Islam. Apa yang perlu kita lakukan; setiap dari kita adalah Imam Mahdi (bukan jasad tapi idea wujudnya Imam Mahdi). Bertindak-JIHAD !!!!!

5. Lekehkan saja Zionis!
Tak perlu besarkan apa yang ada pada zionis. Ini kerana kekuatan mereka adalah disebabkan kelemahan kita, Umat Islam. JIHAD dan sokongan kita perlulah berterusan, bukanya bermusim. Hal ini mampu melemah seterusnya melenyapkan zionis israel. Terkini, 50% belia israel lebih berminat kepada hiburan yang mana secara langsung mematikan semangat juang mereka. Manakala 700 ribu rakyat israel tinggal di luar israel.
Dipetik dari kata-kata Ben Gurian "Aku jamin bahawa israel boleh bertahan dalam masa 15 tahun dari sekarang tetapi tidak untuk 50 tahun lagi".


Mantapkan JIHAD - Lekehkan zionis !

No comments: