Blog Rasmi Maahad Tarbiyah Islamiyah Al Ansar (MTIAA)

KEDAI Buku Online Anda

Saudara-saudari juga dijemput untuk ke kedai buku DAMAI BOOK CAFE [sila klik]
*************************************************************************************************

WANG di hujung JARI anda!!!!!!!!!

Saturday, August 22, 2009

Tugas Kita !






Kelapangan masa ini saya gunakan untuk terus menulis. Walaupun berita di bawah ini telah berlalu seminggu yang lepas. Tapi saya berkeyakinan ia tetap perlu didokumentasikan disini. Sebagai tanda terima kasih dari yang menerima. Sebagai penghargaan kepada pemberi; sebagai ransangan untuk memberi kepada yang belum berkesempatan untuk memberi.............












Sudah semestinya institusi pendidikan adalah institusi yang utama perlu dibangun serta dimartabatkan. Hal yang demikian saya amat menghargai usaha MALAKOFF Corporation Berhad yang tidak melepaskan peluang untuk bersama-sama terus memartabatkan institusi ini. Walaupun sebuah syarikat janakuasa elektrik swasta (independent) terkemuka di Malaysia. Tetapi institusi pendidikan tetap dipandang serius.



Atas dasar itu MALAKOFF telah menganjurkan program gotong-royong di Maahad Tarbiyah Islamiyah Al-Ansar pada 15 Ogos 2009. Sejajar dengan program ini bantuan kewangan sebanyak RM 18,500 telah diberikan atas tujuan membaikpulih bangunan dan pendawaian sedia ada. Sumbangan peribadi dari kakitangan-kakitangan berupa wang berjumlah RM 5 ribu serta pakaian juga turut menyelari.




Pada program ini Tn. Hj. Radzuan Yahya, Penolong Ketua Pegawai Eksekutif MALAKOFF, turut bersama dengan 30 orang kakitangannya termasuk seorang bukan Islam bergotong-royong membersih serta membaikpulih kawasan Maahad.







Ikhtibar




Ikhtibar dari usaha ini memberi input kepada semua bahawa usaha untuk memartabat institusi pendidikan khasnya sistem pedidikan Islam, adalah tanggungjawab semua. Tidak mengira bidang pengkhususan, bangsa, mahupun agama.








Sejarah membuktikan




Sejak dari penubuhannya, Maahad Tarbiyah Islamiyah Al-Ansar (MTIAA) dibangun serta dimajukan dari tangan-tangan masyarakat muslim. Selama 33 tahun tidak pernah sama sekali MTIAA menerima sebarang sumbangan dari pihak pemerintah.



Bermula dari pewakafan tanah sehinggalah pembinaan bangunan. Dibina dari titik peluh penduduk kampung serta masyarakat muslim yang punyai kesedaran.






Yakin dan fahamilah bahawa Institusi Pendidikan Islam bukanlah milik individu atau milik sesuatu institusi. Tetapi ia adalah milik UMAT!









' BANGKIT, BANTU & PERJUANGKANLAH !'

No comments: