Blog Rasmi Maahad Tarbiyah Islamiyah Al Ansar (MTIAA)

KEDAI Buku Online Anda

Saudara-saudari juga dijemput untuk ke kedai buku DAMAI BOOK CAFE [sila klik]
*************************************************************************************************

WANG di hujung JARI anda!!!!!!!!!

Wednesday, July 29, 2009

Diari dari Kubur


Zaman kanak-kanak hingga remaja ku.........
Aku dibesarkan di Kg. Tuju, Parit Buntar Perak, sbg anak kampung aku seorang yang nakal & aktif. Aku berani mencuba segalanya. segala yang aku lihat ngin ku ubah. buluh ku ubah jadi senapang, pelepah pinang ku ubah jadi sport car, sungai ku jadikan swimming pool, kerbau ku jadikan kuda, pasir ku jadikan istana…sehingga suatu hari aku bercita-cita untuk mengubah dunia ini.
Kini ku sudah renaja….azam ku untuk mengubah dunia semakin kuat..aku yakin bila dewasa nanti aku mampu untuk mengubah dunia ini.

Sekitar umur 20an ++...............









Aku mula mendirikan rumah tangga…setahun berikutnya dikurniakan anak sulung…Dalam tempoh 30 tahun perkahwinan aku
dikurniakan 5 oarang anak…Aku berkerja di Pejabat Tanah & Galian Kajang. Dalam kesibukan kerja & urusan keluarga….hidup ku adalah sekitar pejabat dan rumah. Pejam celik….ahhhh umur ku telah hampir 56thn…..alamak dah nak PENCEN.

Selepas pencen......
Aku dikurniakan tanah hutan bertaraf temporary permit di sini (Teras Jernang, Bangi) . Wahhhh….ini peluangku untuk mengubah dunia seperti aku cita-citakan semasa kecil dahulu.
Akan ku dirikan chalet bertaraf lima bintang serta sebuah ladang ternakan yang terunggul di Malaysia di sini.
Hari bertemu hari, kesihatan ku semakin lemah..hari yang dilalui sekitar hospital, rumah, menimang cucu, klinik, surat khabar, kedai runcit, farmasi, rumah anak-anak kemudian ke hospital semula..sekarang aku ???????????????


p/s: - Dunia berubah, isi dunia berubah....Perubahan adalah lumrah alam. Jadi untuk mengubah sesuatu diri perlu BERUBAH dahulu.
- Bagi kita yang ada peluang. Fikir, rancang dan laksanakanlah kehidupan ini sebaik mungkin. Peluang untuk hidup hanya sekali, akhirat berkekalan selamanya.
- Semua gambar yang dipaparkan hanyalah hiasan sahaja.

Wallahualam.

No comments: