Blog Rasmi Maahad Tarbiyah Islamiyah Al Ansar (MTIAA)

KEDAI Buku Online Anda

Saudara-saudari juga dijemput untuk ke kedai buku DAMAI BOOK CAFE [sila klik]
*************************************************************************************************

WANG di hujung JARI anda!!!!!!!!!

Wednesday, July 1, 2009

Suara Hati ku


Selamat datang ke Alang Sendayu rakanku….

Terlalu banyak sebenarnya yang ingin ku ceritakan dalam surat ini…tapi aku singkatkan je lah…sebabnya aku bukanlah pandai sangat…maklum le sekolah hutan ajeee.
Dulu aku sungguh berkuasa di kawasan ini…aku lompat ke mana sahaja aku suka. Aku ganggu sapa saja yang aku mahu. Aku makan apa saja yang aku jumpa. Aku kawal semuanya. Pendek kata aku Raja peringkat atasan (atas pokok).
Kawasan ini adalah milik aku. Namun perubahan tidak boleh dielak, ia terus berlaku….Manusia mula meneroka hutan ini dan dijadikannya perkampungan….aku tak kisah….aku merasakan mereka ini sama saja seperti yang lain…boleh ku kawal…boleh ku kuasai…boleh ku lakukan sesuka hati, sepertimana ku lakukan pada binatang yang lain.
Aku tak kisahkan kedatangan mereka ….aku rasa aku tak perlu lakukan sesuatu, tak perlu berubah…aku adalah seperti aku yang dulu …malah aku mahu lebih berkuasa.
Tapi andaian aku salah…..sedang aku asyik menganggu dengan ganasnya terhadap manusia; aku tertipu hanya dengan sebiji pisang yang diletakkan di dalam sangkar ini.

................…….cisssss aku tertipu.

Sekarang tiada lagi istilah raja, ganas, kuasa, bebas, seronok, gembira dan…………
Hanya yang ada kebosanan, kongkongan, penjara, kemurungan dan apa-apa ajee lah….
Angan-angan ku untuk menguasai kampung ini berkecai, punah-ranah, hancur…ahhh!




Ikhlas:
MAT BERUK

.........................................................................................................................................................................



kepada para pembaca......!

Surat ini saya terjumpa ketika saya kendalikan 'training'
Fitrah Quotient di Alang Sendayu - Gombak. Iaitu ketika menziarahi serta sedang asyik melihat gelagat beruk ini. Saya terlihat seperti ada segumpal kertas di bawah sangkarnya.
Sehingga kini saya masih tertanya-tanya, mengapakah Mat Beruk ini menulis surat sebegini.

Harap saudara/i membantu saya dengan menulis ulasan saudara/i di ruangan ulasan dibawah 'post' ini.

Jazkallah.....

No comments: