Blog Rasmi Maahad Tarbiyah Islamiyah Al Ansar (MTIAA)

KEDAI Buku Online Anda

Saudara-saudari juga dijemput untuk ke kedai buku DAMAI BOOK CAFE [sila klik]
*************************************************************************************************

WANG di hujung JARI anda!!!!!!!!!

Wednesday, March 24, 2010

Istiqamah







[gambar Perpustakaan Maahad Al Ansar]



"MasyaAllah! sukar juga untuk istiqamah menulis ni" bisik hatiku.
"Bukannya tak ada topik untuk dicoret, tapi pengurusan penggunaan masa. Perlu lebih efektif. Jangan jadikan 'sibuk' sebagai alasan. Sekali mencipta alasan - seribu kali kau akan terus mencipta alasan" keluh hati ini lagi.

Ironi aku sarat dengan tindakan penambahbaikkan Maahad. Target ku pada peralihan tahun ke-3 pentadbiran ku ini adalah kearah Pemantapan Pentarbiyahan dan Pendidikan. Semangat terus berkobar serta hati berkeyakinan bahawa penyatuan antara Mualim/ah (guru) dan pelajar Al Ansar terus membuahkan kecemerlangan. Iaitu dengan terbuktinya melalui keputusan SPM tahun lepas (2009).

"Apakah lebih menggembirakan bagi seorang pendidik apabila melihatkan kesolehan akhlak serta kecemerlangan pelajaran anak-anak didiknya," kalbu ku terus membisik sendiri.

Kali ini aku matlamatkan untuk menaiktaraf perpustakaan sedia ada. Iaitu dengan cara memperbanyakkan buku dan pada masa yang sama menyuburkan susana ilmu di dalamnya dengan cara memperbesarkannya seterusnya diindahkan dengan perabot baru.

Semoga kenginan ku ini tercapai........AMIN!

No comments: