Blog Rasmi Maahad Tarbiyah Islamiyah Al Ansar (MTIAA)

KEDAI Buku Online Anda

Saudara-saudari juga dijemput untuk ke kedai buku DAMAI BOOK CAFE [sila klik]
*************************************************************************************************

WANG di hujung JARI anda!!!!!!!!!

Saturday, May 2, 2009

Fahami denyut nadi Al-Quran & As-Sunnah


Hari ini hampir sebulan lebih Sazli Ansari (SA) aktif sebagai blogger. Pelbagai pandangan yang diterima dari sahabat, jiran, rakan dan follower.
Peluang singkat ini SA ingin menegaskan bahawa tujuan SA menulis adalah:

1. Memberi pandangan serta teguran dalam memastikan Sistem Nilai kita di Malaysia berada pada indeks yang memuaskan. Sekurang-kurangnya 65% mengikut tahap Indeks Nilai Al-Quran & Sunnah (INAS). (Insyallah dalam post lain akan diterangkan lebih lanjut indeks ini)

2. Mendorong generasi muda kearah sistem nilai yang lebih holistik dengan menggalakkan pemerintah, penguasa, ibubapa, guru dan masyarakat berfikir serta berubah melalui lontaran pendapat yang agak 'panas'. Hal ini kerana sistem nilai yang ada pada generasi pentadbir sekarang adalah sistem nilai yang kita telah 'anut' dari generasi dan pemerintah terdahulu. Mengapa tidak kita ubah serta naik pada satu tahap sistem nilai yang lebih holistik mengikut kehendak Allah. Selaras dengan perubahan yang ingin dibawa Datuk Seri Najib Tun Razak Justify Fullmelalui konsep '1 Malaysia' dan 'Pentadbiran fahami denyut nadi rakyat'.


bersambung............................

p/s: Sebaiknya pemerintah memberi keistimewaan kepada rakyat untuk memberi pendapat dan teguran; bagi menyatakan denyut nadi mereka yang sebenarnya. Insyallah dengan keterbukaan ini Allah akan lebih memberkati pemerintah.

No comments: