Blog Rasmi Maahad Tarbiyah Islamiyah Al Ansar (MTIAA)

KEDAI Buku Online Anda

Saudara-saudari juga dijemput untuk ke kedai buku DAMAI BOOK CAFE [sila klik]
*************************************************************************************************

WANG di hujung JARI anda!!!!!!!!!

Thursday, August 13, 2009

Erti 13 Ogos bagi ku!

Gambar di atas diambil pada 28 Mei 2000. Bererti sudah 9 tahun berlalu. Along (Nur Nasihah) pun sudah mencapai umur 10 tahun.
Biasanya setiap awal pagi 13 Ogos, akan ku berikan ciuman dituruti ucapan 'Selamat Hari Lahir'. buat isteri tercinta Norizan Bt Jaffar atau panggilan manja Izan. Tetapi sangat berlainan untuk pagi ini, 13 Ogos 2009. Hatiku sungguh merasa sayu; dan sebenarnya hatiku terlebih dahulu sayu sejak 10hb iaitu hari Isnin lagi. Aku tak tahu entah mengapa fikiran ku sungguh kuat terkenangkan isteri ku Norizan. Dan air mata juga kerap bercucuran.
Gambar di atas sedikit sebanyak dapat mengubati rinduku. Bersama kami; anak kami yang sulong (Nur Nasihah) menjadi tanda pengikat kasih-sayang kami.
Walaupun hidup kami ketika ini sekadarnya sahaja. Tapi hidup ku cukup bahagia dengan curahan penuh kasih sayang dari Isteri tercinta. Tidak pernah berdengus atau memberontak sekalipun kenderaan kami hanyalah motosikal Honda EX5. Mungkin rakan-rakan seperjuangan masih ingat dengan nombor plat MAG 8250.
Kehidupan seharian kami harungi dengan kasih dan ceria. Lebih-lebih lagi ketika ini kami sama-sama sedang meneruskan pelajaran.
Tetapi segalanya berubah dengan begitu pantas sekali. 13 Ogos 1999 hingglah 13 Ogos 2008 sudah tidak sama dengan 13 Ogos 2009. Isteriku yang tercinta Norizan Bt Jaffar terlebih dahulu mengadap ilahi pada 31 Oktober 2008. Tiada lagi ciuman beserta ucapan 'Selamat Hari Lahir' pada 13 Ogos. Yang tinggal adalah ingatan kasih-sayang dari suami yang daif ini. Sentiasa mengiringi dirimu dengan doa agar Allah menjadikan lubang kuburmu sebagai ruang syurga bagimu. Dan suamimu membulatkan niat agar amalanku terus diterima olehmu sepertimana ketika kita mengemudi hidup bersama.....aminnnn.

"Izan! abang redha terhadap dirimu dan juga pemergianmu....semoga syahid paling layak bagimu."

2 comments:

sitiazian said...

Arwah adalah sahabatku dari zaman sekolah hinggalah ke KPZ..lagikan saya terbayang2 semasa hayatnya.. inikan pula meknya, suaminya dan anak2nya...Al-Fatihah buatmu Zan..

sazli ansari said...

ini azian yang duduk di Patek ke?